ترک تحصیل! ابتدایی!

بچه که بودم حدود دبستان همیشه در ذهنم بود که ما در دوره ای زیست می کنیم که به نوعی در ایران مرز بین تغییرات مهم است مثلا دیگر تصور نمی کردم کسی در حدود سن وسال من، من بعد ترک تحصیل کند و حتی دیپلم نگیرد در دوران راهنمایی مدیرمان آماری ارائه داد ( که درست و غلطش با خودش) که از هر 100 نفر دانش اموزی که وارد مقطع ابتدایی می شوند تنها 13 تای آن دیپلم می گیرند این آمار در نظر من غلو آمیز جلوه کرد و حتی ثصورش هم برایم غیر ممکن بود تا اینکه در همسایگی ما دختری در پنجم دبستان ترک تحصیل کرد.

دفعه بعد زمانی بود که در چهارم دبیرستان برای امتحان گواهینامه رانندگی به شهرک آزمایش رفته بودم ( بگذریم که در آن دوره برای یک امتحان با همه مثل گوسفند رفتار می کردند) کسی که مسئول دریافت فرم ها بود یک دفعه شروع کرد داد و بیداد سر یک نفر که سواد خواندن و نوشتن نداشت و نفر بعدی و بعدب چندین نفر بودند که حتی نمی توانستند یک متن ساده را بخوانند.

هنوز راه دراز است و نهضا ادامه دارد...

 

معاون وزارت آموزش و پرورش:
امسال115هزار دانش‌آموز در مقطع ابتدایی ترک تحصیل کرده‌اند

نظرات 3 + ارسال نظر
عاشق-80 پنج‌شنبه 29 آذر‌ماه سال 1386 ساعت 01:05 ب.ظ http://ashegh-80.blogsky.com/

امسال سالگرد وبلاگم با اتفاقاتی همراه بود که این سالگرد رو برای من متفاوت تر کرد

طوری که تمام زندگیم دچار دگرگونی
.....

اگه دوست داری بدونی ادامه رو در وبلاگ می تونی به خونی !!!!!
------------------------------
آرزومند آرزوهای سبز شما
------------------------------
..:: امیر ::..

همیره شنبه 6 بهمن‌ماه سال 1386 ساعت 10:30 ب.ظ

سلام
تو هنوز زنده ای

شادی نمازی سه‌شنبه 16 بهمن‌ماه سال 1386 ساعت 08:22 ب.ظ http://neshan

سلام
وبلاگ خوبی داری.
به ماهم سربزن

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد