تکرار رویدادها

هنوز این پست تازه‌ام جا نیافتاده این خبر توقیف شرق و یاس نو را دیدم ،علت توقیف شرق و یاس نو انتشار بخش‌هایی از نامه نمایندگان معترض به رهبری بوده است.شرق بخش هایی از نامه و یاس نو همه نامه را منتشر کرده بودند. یاس نو که برای اولین بار یک تیتر غیر سیاسی(البته با مضمون سیاسی) زده مطالب امروز آن در سایت موجود می‌باشد.

چیزی برای گفتن ندارم...

چند گام به پیش؟ چند گام به پس؟

واقعا تو این چند ساله خواسته‌های ما چقدر برآورده شده؟ پیشرفت داشتیم یا پسرفت؟ گامهای برداشته شده مان را شمارش می‌ کنیم ... چند گام به جلو ؟ آیا تعداد گامهای به پیش‌مان اندک اندک با تعداد گامهای به پس‌مان برابری می‌کند؟

خودمان را گول نزنیم... سری تکان می‌دهیم تا این افکار مخدوش از ذهن گذرانده شود به خودمان می‌قبولانیم نه.. نه.. ما پیشرفت کردیم ما هنوز امید داریم؟ ما امید دارم!... آه

عکس از: APمیترا نوروزی تبلیغگر محمد رضا عباسی فرد از کانیداهای مجلس که به تازگی از شورای نگهبان استعفا داده است.

اصلا حال نکردم...

به هیچ عنوان با این کار بلاگ اسکای که تبلیغات انتخاباتی pop-up را در وبلاگها انداخته حال نکردم.

اعتراض اعتراض اعتراض...

این راهش نیست!

یکی از مسائلی که در دوران مدرسه برایم یه وفور به وجود می‌آمد و در حال حاضر هم در مراجعه به ادارات دولتی و داددگاه ها و حتی دانشگاه مشاهده می‌کنم زمانی است که کارمندی مرتکب اشتباهی می‌شود که به نوعی عدم انجام درست وظیفه است برای رفع مشکل به مسئول مافوق او مراجعه می‌کنم، این مسئول زیر برگه را پاراف می‌کند و دستور رسیدگی صحیح را به آن کارمند می‌دهد ولی کارمند با وجودی که تغییری در کارش ایجاد می‌کند ولی باز هم اوضاع بر همان منوال است ... برای دفعه بعد که به آن مسئول مافوق مراجعه می‌کنم چنان نگاهی می‌کند که انگار من یک آدم سریش هستم و از رویه اداری هیچ نمی‌فهمم وبه همین خاطر به او زیاد مراجعه می‌کنم بعد از یک نگاه از بالای عینک و در حالی که با پرونده ور می‌رود: « باز چی شده؟ شما دست از سر ما ور نمی‌دارید؟... » دوباره مشکل را با او مطرح می‌کنم... دوباره یک پارف دیگر و هنوز مشکل مرتفع نشده و چندی بار دیگر...

یک بار در چنین موقعیتی در یکی از مناطق شهرداری چنان دادی سر این مسئول مافوق زدم و او را متهم به رشوه گیری کردم(و اشتباه نکرده بودم) که از جای خود بلند شد نامه را برداشت به کارها رسیدگی کرد و مشکل حل شد ...

 

این نامه نگاری های خاتمی و کروبی هم شبیه همان اوضاعی است که در بالا گفتم.

  این صفحه ویژه انقلاب bbc را حتما بخوانید مطالب مفیدی دارد.

از هر دری سخنی

 از این تعبیر زیدآبادی خوشم اومد: «جنبش اصلاحات در ایران مانند بیماری است که هرگاه پزشکان از آن قطع امید می کنند، علائم حیاتی از خود بروز می دهد. مسلماً همان طور که یک پزشک انسان دوست حق ندارد، علائم حیاتی بیمار بدحال خود را نادیده بگیرد، یک اصلاح طلب مسئول نیز نمی تواند به نشانه های احیای احتمالی روند اصلاحات بی اعتنا باشد ... »(شرق)

 

دیروز با حسین رفتیم گاوخونی سینما فلسطین که هنوز نرسیده بود زود گرد کردیم به طرف سینما پایتخت(که به دلیل کمتر شناخته شدن خیلی خلوت بود) اول چند تار مو ایرج کریمی را دیدیم که بیشتر شبیه همان فیلم قبلی‌اش(از کنار هم می‌گذریم) بود من مکالمه‌های تلفنی کاراکتر هما را پسندیدم ولی دیالوگ‌های سیاسی فیلم خیلی کهنه بود ولی در کل توصیه دیدنش را می‌کنم سانس بعدش شهر زیبا بود اول من و حسین فکر کردیم که خیلی شانس آوردیم که فرهاد اونجا بود و تا ما چند تار مو را ببینیم برامون تو صف جا نگه داشت ولی در کل هیچ فرقی نکرد سالن پر نشد.

شهر زیبا یک فیلم اجتماعی ـ عشقی بود بابک انصاری بازیگر نقش اعلا بازی روانی داشت، ترانه علی‌دوستی بهتر از من ترانه 15 سال دارم بود و صحنه چلوکباب خوردن که اوج فیلم بود.

 اصغر فرهادی فیلمی با ارزشی ساخته بود و حیف که من رقص در غبار را ندیدم. شهر زیبا را حتما ببینید .

 

ما بیداریم!

A security guards arrest an unidentified protester as former president Akbar Hashemi Rafsanjani, unseen, speaks during Friday prayers Friday Jan. 30, 2004, . President Mohammad Khatami said Saturday Jan 31, 2004 that his administration has reached a deadlock with hard-liners over a ban on reformist politicians in elections next month, deepening Iran's worst political crisis in years.The Guardian Council reinstated 1,160 prospective candidates who had been disqualified from the Feb. 20 legislative elections. But more than 2,400 prominent reformist politicians and party leaders _ including 80 reformist sitting lawmakers remained barred. (AP Photo/STR)
این عکس در هنگام سخنرانی هاشمی رفسنجانی در نماز جمعه این هفته است هنگامی که این شخص قصد دادن نامه را داشته توسط محافظ متوقف شده است.(عکس از AP)
۱-       باید هوشیار باشیم و پیگیر مطالباتمان ، فرصتهای تاریخی اگر طی شوند تنها حسرت به دلهامان می‌ماند ، تاریخ معاصر ایران گواه این نکته است . پیگیر رویدادها باشیم تا توان تحلیل مسائل بر ما ساده‌تر شود تا که بعدها علی حاتمی دیگری در ساخته‌اش ما را مصداق این جمله نکند: « جماعت خـــواب! اجتماع خـواب زده! جامعه چرتــــی! حکومت بر این مردم افتخار نیست! »۲-       از دوستان هر کس فیلمی در جشنواره را  قابل دیدن می‌داند  معرفی کند تا دیگر مجبور نشویم برای فیلمهایی که حتی ارزش دیدن ندارند در صف‌های طولانی بایستیم.

چرا خرابی؟ چرا بلاگ اسکای؟

در مورد عدم دسترسی به وبلاگهای بلاگ اسکای در یک ماه گذشته تقریبا هیچ خبر موثق و معتبری وجود نداشت جز توضیحات مدیریت بلاگ اسکای که در وبلاگ ماهنامه دنیای کامپیوتر و اطلاعات درج شد به این مضمون:

 « متاسفانه مدتی است در ارائه سرویس این سایت به کاربران و خوانندگان آن مشکلی بروز نموده که تلاش ما برای رفع آن هنوز به نتیجه نرسیده است. ما از این بابت از دوستان و کاربران عزیز بلاگ اسکای می‌خواهیم کمال پوزش و معذرت صمیمانه ما را بخاطر وضع بوجود آمده بپذیرند، خصوصاً با توجه به مسابقه وبلاگ های فارسی که به احتمال زیاد جمعی از برندگان از وبلاگ نویسان خوب بلاگ اسکای می باشند.به نظر می رسد بدخواهان و کج اندیشان در مورد بلاگ اسکای مرزهای ایران را درنوردیده و در مغرب زمین که مدعی مهد آزادی و تمدن است دست از شیطنت بر نمی دارند. متذکر می شویم مشکل بوجود آمده بهیچ وجه مشکل فنی نیست و در صورت حل نشدن این مشکل بی سابقه، جریان را به اطلاع تمام کاربران و وبلاگ نویسان ایرانی و خارجی خواهیم رساند. بازهم پوزش ما را پذیرا باشید.»(متن اصلی)

تا اینکه مطلبی با امضا محفوظ در خبرنامه گویا با عنوان از تعطیلی بلاگ اسکای تا چالشی در سطح امنیت ملی که فرض های پراکندهای را در این خصوص مطرح کرد و در آن صحبت از حمید رضا ذاکری از اشخاصی که گفته می‌شود در ایران مسوول یک نهادامنیتی بوده و ودر حال حاضر پناهنده است و اتهاماتی مانند دست داشتن ایران در حادثه 11 سپتامبر نقش ایران در هواپیماربایی روز یازده سپتامبر و ارتباط القاعده با تشکیلات رهبری ایران را مطرح کرده است .

گفته می‌شود شخصی حقیقی یا حقوقی به خاطر مطالب وبلاگ ذاکری و تلاش برای مسدود کردن آن، چنین پرونده ای را به راه انداخته است.

وبلاگ وی با عنوان omid57 در بلاگ اسکای موجود است و لینکهایی را به همان آدرس با پسوند های .net و .com و همچنین وبلاگ آن را داده است که با اکانتی که من استفاده کردم فیلتر شده بود که شاید به نوعی نشاندهنده صحت این خبر باشد.

 و یک خبر نگران کننده در همین رابطه از خبرگزاری فارس:  وضعیت "وب‌لاگ "در جلسه شورای فرهنگ عمومی بررسی شد.

«پیشنهاد وزارت اطلاعات درباره راهکارهای اجرایی مدیریت نظارت و هدایت وب لاگ در ایران در جلسه شورای فرهنگ عمومی مطرح شد...»

این خبر خبرگزاری فارس اگر صحت ماهوی و عملی داشته باشد هر چند که در دنیای سایبر اجرای آن با دشواریهایی روبروست اما نشان دهنده اعلام یک وضعیت سانسور جدید از طرف این شورای به اصطلاح فرهنگ عمومی است.
(کسی می‌داند این
شورای فرهنگ عمومی چیست؟ آیا زیر مجموعه‌ای است از شورای عالی انقلاب فرهنگی ؟)
در ضمن این به این معنی است که بین قرارهای وبلاگی و خرابی بلاگ اسکای رابطه‌ای وجود ...