نوستالژی

(قسمت اول) : الفی

الفی
(ALFIE ATKINS) یا به قول خود سوئدی‌ها Alfons Åberg یکی از کارتون‌هایی بود که از شبکه ۲  پخش می‌شد و  با صدای روایت گری بسیار زیبای ژاله علو همراه بود .
 الفی یک کودک سوئدی که به نوعی فرهنگ کودکان دهه ۷۰ و۸۰ کشورهای اسکاندیناوی را که شهرنشینی مختص آن دوره را تجربه می‌کردند روایت می‌کند .
الفی کودکی بود که در حومه یکی از شهرهای مدرن بسر می‌برد که زندگی تنهایی بعد از آمدن از مدرسه تا زمان برگشت پدر از سر کار را تجربه می‌کرد نه زیاد هیکلی و نه زیاد کوچک بود و بر اساس نصیحت پدر ش با کسی دعوا نمی‌کرد و فقط باید ازخودش دفاع می‌کرد بنا به علتی (خاطرم نیست ) مادر در کنارش نبود .
یکی از زیباترین قسمتهایش بازی و خیال پردازی با پدرش بود که اطاقک پرنده‌ای می‌سازند که در خیالشان پرواز می‌کند این اطاقک با تکان چکشی به پرواز در می‌آمد و الفی و پدر روایت های متفاوتی از تخیلاتشان از این پرواز دارند .
الفی دوستی دارد که گاهی اوقات به او سر می‌زند و ماجراهای جالبی بین این دو صورت می‌گیرد مانند زمانی که مادر بزرگ به خانه آنها آمده بود و برای الفی و دوستش شیرینی می‌پخت . شیرینی ها در بالای یک کمد است و این دو برای خوردن آن شیرینی ها نقشه می‌کشند .

 
کارتون الفی اقتباسی از سری کتابهای مصور به همین نام باتصویرگری ‌گانیلابرگستروم 
(Gunilla Bergström ) نویسنده و روزنامه‌نگار سوئدی که از 1973 تا 1998 منتشر شده است.

سایت : ALFIE ATKINS    

نظرات 1 + ارسال نظر
مری سه‌شنبه 10 دی‌ماه سال 1392 ساعت 01:00 ب.ظ

من عاشق الفی اتکینزم.نمی دونم از نجا باید انیمیشنش را با صدای خانم علو گیر بیارم. خیلی دلم می خواد

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد