حرف زدن با دست

چند وقتیکه تو موود مطلب نوشتن نیستم برای همین دیر به دیر up date می‌کنم حتی انگیزه‌ای برای comment گذاشتن هم ندارم .
 فعلا علی‌الحساب مطلبی را که دیروز روزنامه ایران در مورد دست دادن نوشته بود را می‌نویسم تا ببینیم چی می‌شه:
 
اسرار نهان دست دادن شما
حرف زدن با دست:

 امروزه نحوه دست دادن ما مثل شکل حرف زدن و راه رفتن‌مان بخشی از شخصیت خاص ما را تشکیل می‌دهد .مطمئنا انسان‌های اولیه نمی‌دانستند چندین هزار سال بعد از آنها شکل و فرم دست دادن آدمها می‌تواند گوشه‌‌هایی از شخصیت و یا وضعیت روانی را آشکار کند. این بار که با کسی دست می‌دهید با دقت بیشتری به شکل دست دادن او توجه کنید .شاید بتوانید اطلاعات بیشتری در مورد آنها نظریات و شخصیت‌شان کشف کنید . روانشناسان و محققینی که سالهاست بر روی این موضوع فعالیت می‌کنند نتایج تحقیقات خود را اینطور خلاصه کرده‌اند:

  ۱) کسانی که محکم دست می‌دهند و دست طرف مقابل را کامل در دست می‌گیرند معتقدند در روابطشان قدرت بیشتری دارند و یا به دنبال اعمال این نظر هستند . اگر قصد اعمال قدرت نداشته باشند می‌خواهند حسن‌نیت‌شان را نشان دهند و انتظار دارند طرف مقابل هم به طریقی پاسخشان را بدهد.

  ۲) اگر کسی آهسته وبا نوک انگشتانش دست می‌دهد به احتمال زیاد از ماهیت رابطه موجود مطمئن نیست .این شکل دست دادن بیشتر در افراد محتاط و فروتن دیده می‌شود .اگر این نوع دست دادن همراه با نشانه‌های دیگری مانند نگاه کردن به اطراف و یا فاصله گرفتن از شما باشد متاسفانه به هیچ وجه معنی جالبی ندارد . این شخص علاقه خاصی به برقراری ارتباط با شما ندارد !

  ۳) افراد برونگرا که معمولا گرم و دلپذیر به نظر می‌آیند یک راز بزرگ دارند . دست دادن اغلب آنها با حرکات شدید همراه است . آنها معمولا هیچ قصد خاصی از این کار ندارند .بنابراین بهتر است حساب خاصی برای رابطه‌ای که با آنها شکل شکل می‌گیرد باز نکنید .این افراد  اجتماعی با پیدا کردن علاقه‌مندیهای جدید در افراد جدید روابط تازه برقرار می‌کنند و برای آنها تعدد روابطشان اهمیت خاصی دارد.

  ۴) اما بعضی ها زمان دست دادن با دست دیگرشان بازو و یا شانه طرف مقابل را می‌گیرند. حتما شما هم احساس برتری آنها را زمان انجام این کار درک کرده‌اید . معمولا کسانی که از لحاظ سنی، موقعیتی و ... در مرتبه بالا‌تری قرار دارند برای نشان دادن تواضع و دوستی‌شان چنین حرکتب انجام می‌دهند . البته بعید نیست این روش دست دادن را در افراد خودپرست و متکبری که خودشان را برتر از دیگران می‌دانند نیز مشاهده کنید:

  ۵) کسانی که مدت طولانی‌تری دست می‌دهند و یا از هر دو دستشان استفاده می‌کنند می‌خواهند پیام خاصی را به طور ناخودآگاه به شما منتقل کنند و به نوعی شما را تحت تاثیر قرار دهند . این کار به ندرت بدون منظور خاصی انجام می‌شود و فرد نازنینی که با هر دو دست با شما دست می‌دهد به احتمال زیاد در ادامه از شما تقاضایی خواهد داشت . بهتر است خودتان را آماده کنید تا در شرایط خاص بتوانید تصمیم‌گیری درستس در مقابل تصمیم گیری آنها انجام دهید اگر هم چیزی مطرح نشد بهتر است خودتان بگردید تا در ضمیر پنهان آنها خواسته واقعی‌شان را کشف کنید.

  ۶) و نهایتا گروهی از مزدم هستند که هیچوقت برای دست دادن پیش قدم نمی‌شوند . بلکه همیشه منتظر می‌مانند تا دیگران دستشان را دراز کنند . اگر این رویه دائمی باشد نشاندهنده شخصیت کم حرف و خجالتی است. اما در شرایط خاص نشاندهنده عدم تمایل فرد به برقراری ارتباط است.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد