از همه چی و همه جا

خب امتحاناتم تقریبا تمام شد فقط یکی دیگه مانده که تا دو هفته دیگه است .
این دو سه روزه خبر‌های جالبی بود از ادمه تحصن دانشجویان و اعتصاب غذای آنها تا عمل جداسازی لاله و لادن:

۱ ـ بعد از چندین بار نامه‌نگاری به مسوولان کشوری (اعم از اصلاح‌طلب و غیره)در این جریانات اخیر و چندین برابر آن در سالهای گذشته دفتر تحکیم وحدت دست به دامن کوفی عنان شده و نامه‌ای برای او نگاشته‌اند.
در متن این نامه می‌شود تقریبا تمام وقایع چند سال اخیر ایران را مشاهده کرد.

آقای کوفی عنان داد ما را بستانید
« ...بر حسب وظیفه با اعلام ناامیدی از روند پیگیری اصلاح طلبان از اصلاح حکومت موجود، این نامه را به جنابعالی می نویسیم تا ضمن بازگویی موارد نقض مفاد اعلامیه جهانی حقوق بشر در ایران توسط حاکمیت ایران،از سازمان ملل متحد تقاضای رسیدگی نمائیم
جناب آقای کوفی عنان این روزها که می گذرند روزگار سیاهی و تباهی قوم جان باخته ای است که خبر از فردایی روشن می جویند. فردایی که سرنوشتشان را خود رقم زنند و زمام امورشان را خود در دست گیرند...» (متن کامل)

از طرفی بیانیه پایانی تحصن دانشجویان دانشگاه های علامه طباطبایی و شهید رجایی هم منتشر شد که متن آن هم به نوبه خودش جالب است:

بیانیه پایانی تحصن دانشجویان دانشگاه های علامه طباطبایی و شهید رجایی
« ...در پایان نتیجه گیری از آن چه که بر ما گذشته است و قضاوت میان ما دانشجویان و حاکمان و دولتمردان خندان که ادعای مردم سالاری ، دموکراسی ، عدل اسلامی و عدالت علی می نمایند را به مردم محول می نماییم...» (متن کامل
 برای پیگیری دیگر خبر‌های دانشجویی به خبر‌نامه امیرکبیر مراجعه کنید.



۲- وقتی که به کانتر وبلاگم سر زدم بیشترین مراجعه کننده‌ها از google بودند و جالبه که اکثر مراجعه کننده‌ها به دنبال کلمه لاله و لادن بودند واین مراجعه کننده‌ها بیشتر از کشورهای عربی مثل کویت و بحرین بودند . من هم خواستم بیشتر در موردشان بنویسم ولی حالا که مشغول عمل جراحی هستند به چند لینک اکتفاء می‌کنم. 



 ۱  ۲    ۳    ۴     ۵ 



 سایت بیمارستان رافلس که در سایتش خبر‌های کاملی به همراه عکس در مورد لاله و لادن بیژنی دارد.    و خبر BBC

Sisters Laden (L) and Laleh Bijani talk with neurosurgeon Kieth Goh. A team of doctors in Singapore has proceeded as planned in an unprecedented operation to separate 29-year-old Iranian twin sisters who are joined at the head.(AFP/File/Roslan Rahman)

به امید موفقیت عمل جداسازی لاله و لادن.
تصویر صفحه یک آخرین شماره روزنامه آسیا

۳- ایرج جمشیدی سردبیر روزنامه‌ آسیا و همسرش ساقی باقری نیا، مدیرمسوول به علت چاپ عکسی از آزادی مریم رجوی و  شادمانی هوادارن سازمان مجاهدین خلق عصر روز یکشنبه با قرار شعبه‌ی 3 بازپرسی دادسرای جرایم دولت و رسانه‌ها بازداشت شدند.


عکس آزادی مریم رجوی رهبر شاخه
سیاسی سازمان مجاهدین خلق


دستگیری گروهی از سران سازمان مجاهدین و از جمله مریم رجوی در فرانسه با استقبال مقام های ایران و رسانه ها  روبرو شد و انتشار تصاویر بازداشت شدگان در روزنامه ها هیچ حساسیتی به وجود نیاورد اما آزادی آنها اعتراض های زیادی را برانگیخت و انتشار عکسی از شادمانی هواداران این گروه در هنگام آزادی مریم رجوی در روزنامه آسیا، این روزنامه را به تعطیلی کشاند.

روزنامه آسیا به سردبیری ایرج جمشیدی به طور همزمان در امارات متحده عربی و افغانستان منتشر می‌شود او پیش از این سردبیر روزنامه‌های اخبار اقتصادی و ابرار اقتصادی بود و به عنوان یک روزنامه‌نگار قدیمی شناخته می‌شود او از طرف دیگر روزنامه‌نگاران به  عنوان شخصی شناخنه شده که مسائل مالی در صدر ارجحیت‌های او قرار دارد به طوری که روزنامه‌ آسیا یکی از پر درآمد ترین روزنامه‌های کشور است و جزء معدود نشریاتی است که دارای چاپخانه اختصاصی است.
 ۴-در حالی که هنوز رسانه تلویزیون در ایران دولتی است و شبکه‌ها در انحصار حاکمیت(آن هم فقط بخشی از حاکمیت) در این چند ساله شاهد تولد چندین شبکه ماهواره ای فارسی زبان در لس آنجلس بودیم این شبکه‌ها که از نضر کمیت در حد بالا و از نظر کیفیت در حد پایین هستند سعی در جذب مخاطب در داخل ایران و تاثیر‌گزاری دارند  که تا حدی هم موفق بوده‌اند(نسبی)
تقربا تمام این شبکه ‌ها با غلظت های مختلف به نوعی سلطنت‌طلبی را تیلیغ می‌کنند.

در این بین دو کانال با دیدگاه‌های متفاوت وارد این عرصه خواهند شد:

Graphic Image

 برنامه ماهواره‌ای صدای آمریکا(VOA) که پیش از این در شب‌های جمعه برنامه پخش می‌کرد.
صدای آمریکا برای نخستین بار پخش یک برنامه تلویزیونی جدید به زبان فارسی را زیر عنوان
« خبرها و نظرها» از تاریخ ششم ماه ژوئیه آغاز می کند .بنا بر نوشته‌های سایت صدای آمریکا
« خبرها و نظرها » یک برنامه روزانه به مدت ۳۰ دقیقه است که از ساعت ۹:۳۰ تا ۱۰:۰۰ شب به وقت تهران پخش می شود. این برنامه شامل اخبار دست اول گزارش شده از داخل ایران خواهد بود که صحنه اعتراض های دموکراسی طلبان فعال ایران بوده است. مضافاً این برنامه شامل خبرها از اینجا و آنجا ، تجزیه و تحلیل مسائل و رویدادها و مطالب فرهنگی مورد علاقه خاص ایرانیان خواهد بود.                 
                                                برای کسب اطلاعات بیشتر اینجا را کلیک کنید




برنامه تلویزیونی جمهوری خواهان:

یک ائتلاف سیاسی خارج از کشور که با انتشار بیانیه‌ای موجودیت خود را اعلام کردند .
با اعلام یگ آگهی در سایت اینترنتی جمهوری اولین برنامه تلویزیونی جمهوری خواهان از روز یکشنبه از ماهواره تل استار 12 و بر روی شبکه تلویزیونی آی پی ان پخش خواهد شد.

بر اساس این آگهی کوتاه و مختصر ظاهرا این برنامه که با عنوان "آئینه هفته" بطور زنده پخش خواهد شد، برنامه مقدماتی "تلویزیون جمهوری" محسوب می شود. این برنامه هر یکشنبه صبح از ساعت 9:30 تا 11:00 به وقت کالیفرنیا پخش خواهد شد.
بر همین اساس میهمان اولین برنامه آئینه هفته، مسعود بهنود خواهد بود. متاسفانه هیچ اطلاع بیشتری در مورد این برنامه و مشخصا شبکه تلویزیونی جمهوری در سایت جمهوری یافت نشد.



اطلاعات در باره تلویزیون IPNTV

Telstar 12
11494.5
FEC ¾ Vertical
Symbol rate 17.4687
Frequency 12211
FEC ¾ Horizontal
Symbol rare 06161

نظرات 4 + ارسال نظر
صدر دوشنبه 16 تیر‌ماه سال 1382 ساعت 08:34 ق.ظ http://khodkar.blogsky.com

سلام !
شنیده ام سخنی خوش که پیر کنعان گفت
فراق یار نه آن می کند که بتوان گفت
سلام !
صبح بخیر
موفق باشی
صدر

بابک دوشنبه 16 تیر‌ماه سال 1382 ساعت 11:37 ق.ظ http://clippit.blogspot.com

سلام !
من دوباره برگشتم ؛ امتحانات هم بالاخره تموم شدند ...
ببخشید که این مدت نرسیدم بیام سراغت.
از این به بعد تند تند بهت سر میزنم ، خودم هم مثل قدیم هر روز مینویسم .
تا بعد...

مریم دوشنبه 16 تیر‌ماه سال 1382 ساعت 04:57 ب.ظ http://soratak.blogsky.com

سلام
بعد از مدت ها غیبت حسابی اطلاع رسانی کردی. موفق باشی

حسین دوشنبه 16 تیر‌ماه سال 1382 ساعت 10:08 ب.ظ http://sokot.blogsky.com

آآآآآآآآآ
ممد چقدر زیاد نوشتی

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد