سقوط سریع ,تسلیم یا معامله

اول از همه به عمو رضا سربزنید

سرعت سقوط حکومت صدام حسین در عراق به معمای بزرگی تبدیل شده است. "اندرو گیلیگان" خبرنگار بی بی سی در بغداد برای اینکه تا حدی زوایای این معما را روشن کند با یک سرهنگ گارد جمهوری عراق در بغداد مصاحبه کرده است. او مسئولیت 600 سربازرا بر عهده داشته است. "اندرو گیلیگان " در این مصاحبه ابتدا از او پرسیده است که با شروع جنگ چه دستور نظامی به او و سربازانش داده شده بود؟
  در قسمت آخر مصا حبه سرهنگ گارد در جواب  توجیه عدم مقاومت گفت:(( خداوند در قرآن می گوید در جنگ باید یا پیروز شوید یا بمیرید. این چیزیست که قرآن می گوید. اما هیچ کس به ما نگفت که چکار بکنیم و چکار نکنیم یا طرح نظامی بدهد. پس برای چه بجنگیم؟ در خانه بمانیم بهتر است))
 برای خواندن متن کامل مصاحبه بی بی سی اینجا را کلیک کنید

--------------------------------------------------------------------------------
 بازتاب های مصاحبه رفسنجانی

تا دیروز این آقایون اصلاح طلب دم از برگزاری همه پرسی(همان رفراندوم) برای برقراری رابطه با آمریکا میزدند تا براشون رقیب پیدا شد زدن زیرش , محسن میردامادی، رییس کمیسیون امنیت ملی، که سفارش دهنده طرح نظرسنجی از شهروندان تهرانی درباره روابط ایران وآمریکا بوده است، در ارزیابی خود از سخنان اکبر هاشمی رفسنجانی، برگزاری همه پرسی در زمینه مسایل سیاست خارجی را رد کرده و گفته است:(( هیچ کشوری، در سیاست خارجی رفراندوم برگزار نمی کند.))
آقای میردامادی اضافه کرده  :(( به نظرم مقولات مهم سیاست خارجی، مقولاتی نیست که بتوان آن را به رفراندوم گذاشت، زیرا اگر فرض کنید رابطه با آمریکا را به رفراندوم بگذاریم و بعد اکثریت مردم خواهان رابطه با آمریکا باشند، حاکمیت، امتیاز چانه ‌زنی برای آمریکا را از دست می ‌دهد؛ زیرا اگر بنا باشد که ایران و آمریکا با یکدیگر رابطه برقرار کنند، هر دو طرف تلاش می ‌کنند که در صورت چانه ‌زنی، امتیازات بیشتری را بگیرند.))
هر چند مصاحبه هاشمی رفسنجانی بنا به گفته روابط عمومی مجمع تشخیص مصلحت نظام(آدم از به زبان آوردنش نفس کم میاره چه برسه به تایپش) بدون توجه به مقدمه و موخره آن، به گونه ای گزینشی درج شده ولی بازم جالبه از بالا به اینا نگاه کنید و پوزخندی هم روی لباتون  آروم بزنید.

--------------------------------------------------------------------------------


بحث تکراری  نظارت استصوابی:

یکی از ایراداتی که شورای نگهبان به لایحه اصلاح قانون انتخابات گرفته بحث قدیمی نظارت استصوابیه ومخالفت آن با شرع و قانون اساسی است.
مطلبی چند وقت پیش خواندم در مورد صحبت های آقای خامنه ای در دیدار با جمعی از دانشجویان در این مورد که یادم نمی یاد کجا بود ولی یادداشت کردم که عینا همراه منبع اصلی در زیر میارم.


((اگر فکر می کنید نظارت استصوابی چیز غلطی است خیلی خوب,شما بروید تلاش کنید واگر میتوانید از مجاری صحیح,نظارت استصوابی را بردارید البته الان قانونی است... راه اصلاح این است که با نماینده ها یا مسولین کمیسیون ها و با افراد صحبت کنید. در جلسات مجلس شرکت کنید. در روزنامه ها مثلا مقاله بنویسید . اینها اشکالی ندارد بحثهای طبیعی و منطقی بر طبق روش معتدل دنبال بشود. ممکن است قانون برگردد ممکن است ر نگردد.))

(دانشگاه اسلامی و رسالت دانشجوی مسلمان,انتشارات روابط عمومی نهاد  نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه -زمستان ۱۳۷۷)

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد