چند موضوعی

خرابی در blogsky
بلاگ آسمونی هم مشکل پیدا کرده بود آخرین مطالب رو حذف کرده بود, تو این بی حسی باید دوباره تایپ کنم.

--------------------------------------------------------------------------------
از وبلاگ عمورضا:

خطابه‌ی تدفین
امروز ‌سالروز اعدام بیژن جزنی(۱۳۵۴) است. او بر سر دفاع از آرمانی جان داد که خودخواهانه نبود .حکایت مزمت خودخواهی نیست ؛ حدیث پاکبازی ست .چند نفر پیدا می‌شوند تا جانشان را برای مردمان در کف دست بگیرند .شما را به خدا نگویید « اگر زنده می‌ماند بیشتر به نفع مردم بود » به عظمت کار او نگاه کنید . موافق نیستم که شیوه‌ی عمل جزنی را الگو بدانیم اما می‌خواهم بدانم چند نفر با منش جزنی پیدا می‌شود؟
*******
من بر خلاف رضا معتقدم, کاش او زنده می‌ماند .


--------------------------------------------------------------------------------
باروح بالدم نفدیک یا ... .
 
* در بحبوحه جنگ که هنوز بغداد تصرف نشده بود,کانالهای تلویزیونی دنیا تصاویری از حضور صدام در میان مردم شهر بغداد پخش کردند, که صدام از اتومبیلی پیاده شده و مردمی که متوجه حضور او شده بودند به دورش حلقه زده , یکی بر دستانش بوسه می زد , یکی او را درآغوش می‌گرفت و دیگران شعار می‌دادند:
بالروح , بالدم , نفدیک یا صدام (روح وخون ما فدای تو ای صدام).
 
* بعد از اشغال شهر بغداد, مردمی که در اعتراض به حضور نیروهای امرکایی در مقابل هتل فلسطین تجمع کرده بودند شعار مدادند: بالروح, بالدم, نفدیک یا عراق.

* زمانی هم که عبدالعزیز حکیم برادر کوچکتر محمد باقر حکیم به شهر کوت رفته بود مردمی که برای استتقبال از او گرد آمده بودند شعار می‌دادند: بالروح, بالدم, نفدیک یا حکیم.

نفر بعدی که مردم عراق روح و خون خود را فدایش می‌کنند کیست؟

سنگ دل شدم؟


خواهرم گربه ای داره که بهش میگه "پشمالو" اون یه گربه خونگی نیست, ولی چون از زمانی که اون یه بچه گربه بوده بزرگش کرده یه احساس عاطفی بهش داره. مدتی بود که پشمالو کمتر  برای غذا خوردن میامد و یه مدت بود که گم شده بود, چند روز پیش بعد از یه مدت طولانی به ما سر زد حالش اصلا خوب نبود دستش برگشته بود, اول فکر کردیم شاید شکسته باشه ولی دستش خیلی ورم کرده بود, یه چیزهای سفیدی از دستش می زد بیرون که بعدا فهمیدیم چرک کرده خیلی هم تشنه اش بود, ولش می کردی آب می خورد, خواهرم خیلی ناراحت شد, زد زیر گریه من بهش گفتم :" اسب ها و شترها" که اینطوری میشن می کشنشون که یهو زد زیر گریه .
تا صبح بالا سر گربه بود و بهش می رسید.هنوز حال پشمالو خوب نشده ,قرار شد ببرتش کلینیک من فکر کنم اگه جای اون بودم اینکاررو نمی کردم یا شاید واکنش من به دلسوزی های او که به زعم خودم شاید اسمشو  لوس بازی  بزارم و یا شایدم واقعا سنگ دل شدم...؟

به نظرمن بعضی چیزها آفت احساسات و عقله
یکی: عادت کردن به معزلی‌است که از فرط تکرار عادی شده یا به سبب فزونی آن قدرت تغییردادن را درخودمان احساس نمی کنیم.مثلا این که من به خواهرم گفتم: هرروز چند تا گربه تو خیابونا میمیرند اینم یکی از اونها . یا مثلا به گداهای تو خیابون که به ما التماس می کنند ,حتی اگر فکر کنیم یکی از اونا کذایی است, از کمک(یاری رساندن) به بقیه خودداری می کنیم.
یا حداقل باید خودمونو جای اونا بذاریم تا حس همدردی‌امان گل کنه وبدیهیست که همدردی با تک تک اونا غیر ممکنه.
دوما: عکس العمل هایی که نسبت به احساسات افراطی افراد بطوریکه افراط گرایی آنها باعث تفریط در اعمال ما به عنوان یک واکنشگر می شود به علت زدگی از اعمال آنها که ما را وادار به فاصله گیری از نحوه اعمال آنها در نوع واکنش آنها  مکند.
امیدوارم حال پشمالو خوب بشه.نمی دونم کسانی به مانند من که سعی در توجیه عقلایی رفتار خود میکنند سنگ دل اند؟ آیا من سنگ دلم؟


--------------------------------------------------------------------------------
پشمالو مرد!

در فاصله تایپ کردن مطلب بالا تا update کردن آن پشمالو مرد .
خواهرم برده بودش کلینیک یه سرم بهش زده بودند وآمپول آنتی بیوتیک . گفته بودند دستش  باید عمل بشه . خونه که اومد حالش خوب بود"میو" کرد وسعی میکرد راه بره , اما صبح بابا دیده بود مرده.
به خواهرم  هنوز نگفتیم.

سقوط سریع ,تسلیم یا معامله

اول از همه به عمو رضا سربزنید

سرعت سقوط حکومت صدام حسین در عراق به معمای بزرگی تبدیل شده است. "اندرو گیلیگان" خبرنگار بی بی سی در بغداد برای اینکه تا حدی زوایای این معما را روشن کند با یک سرهنگ گارد جمهوری عراق در بغداد مصاحبه کرده است. او مسئولیت 600 سربازرا بر عهده داشته است. "اندرو گیلیگان " در این مصاحبه ابتدا از او پرسیده است که با شروع جنگ چه دستور نظامی به او و سربازانش داده شده بود؟
  در قسمت آخر مصا حبه سرهنگ گارد در جواب  توجیه عدم مقاومت گفت:(( خداوند در قرآن می گوید در جنگ باید یا پیروز شوید یا بمیرید. این چیزیست که قرآن می گوید. اما هیچ کس به ما نگفت که چکار بکنیم و چکار نکنیم یا طرح نظامی بدهد. پس برای چه بجنگیم؟ در خانه بمانیم بهتر است))
 برای خواندن متن کامل مصاحبه بی بی سی اینجا را کلیک کنید

--------------------------------------------------------------------------------
 بازتاب های مصاحبه رفسنجانی

تا دیروز این آقایون اصلاح طلب دم از برگزاری همه پرسی(همان رفراندوم) برای برقراری رابطه با آمریکا میزدند تا براشون رقیب پیدا شد زدن زیرش , محسن میردامادی، رییس کمیسیون امنیت ملی، که سفارش دهنده طرح نظرسنجی از شهروندان تهرانی درباره روابط ایران وآمریکا بوده است، در ارزیابی خود از سخنان اکبر هاشمی رفسنجانی، برگزاری همه پرسی در زمینه مسایل سیاست خارجی را رد کرده و گفته است:(( هیچ کشوری، در سیاست خارجی رفراندوم برگزار نمی کند.))
آقای میردامادی اضافه کرده  :(( به نظرم مقولات مهم سیاست خارجی، مقولاتی نیست که بتوان آن را به رفراندوم گذاشت، زیرا اگر فرض کنید رابطه با آمریکا را به رفراندوم بگذاریم و بعد اکثریت مردم خواهان رابطه با آمریکا باشند، حاکمیت، امتیاز چانه ‌زنی برای آمریکا را از دست می ‌دهد؛ زیرا اگر بنا باشد که ایران و آمریکا با یکدیگر رابطه برقرار کنند، هر دو طرف تلاش می ‌کنند که در صورت چانه ‌زنی، امتیازات بیشتری را بگیرند.))
هر چند مصاحبه هاشمی رفسنجانی بنا به گفته روابط عمومی مجمع تشخیص مصلحت نظام(آدم از به زبان آوردنش نفس کم میاره چه برسه به تایپش) بدون توجه به مقدمه و موخره آن، به گونه ای گزینشی درج شده ولی بازم جالبه از بالا به اینا نگاه کنید و پوزخندی هم روی لباتون  آروم بزنید.

--------------------------------------------------------------------------------


بحث تکراری  نظارت استصوابی:

یکی از ایراداتی که شورای نگهبان به لایحه اصلاح قانون انتخابات گرفته بحث قدیمی نظارت استصوابیه ومخالفت آن با شرع و قانون اساسی است.
مطلبی چند وقت پیش خواندم در مورد صحبت های آقای خامنه ای در دیدار با جمعی از دانشجویان در این مورد که یادم نمی یاد کجا بود ولی یادداشت کردم که عینا همراه منبع اصلی در زیر میارم.


((اگر فکر می کنید نظارت استصوابی چیز غلطی است خیلی خوب,شما بروید تلاش کنید واگر میتوانید از مجاری صحیح,نظارت استصوابی را بردارید البته الان قانونی است... راه اصلاح این است که با نماینده ها یا مسولین کمیسیون ها و با افراد صحبت کنید. در جلسات مجلس شرکت کنید. در روزنامه ها مثلا مقاله بنویسید . اینها اشکالی ندارد بحثهای طبیعی و منطقی بر طبق روش معتدل دنبال بشود. ممکن است قانون برگردد ممکن است ر نگردد.))

(دانشگاه اسلامی و رسالت دانشجوی مسلمان,انتشارات روابط عمومی نهاد  نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه -زمستان ۱۳۷۷)

شبانه

اگر که بیهده زیباست شب 

برای چه زیباست
                       شب
برای که زیباست شب؟-
 

شب و
         رود بی انحنای ستارگان
که سرد می  گذرد.
.
.
این account شبانه نمی زاره آدم بخوابه تا حالا سابقه نداشته شب تا صبح اینهمه بیدار باشم حتی روزهای امتحان که لم داده  و خوابیده درس می خوندم (دو ساعت زل میزدم به جزوه ویک کلمه هم نمی خوندم) اینقدر  بیدار نبودم.

 

غوغا در بغداد


مردم بغداد تو این اوضاع و احوال به یاد افسانه چهل دزد بغداد افتادند . قابل توجه کسانی که مقاومت مردمی-خیابانی را در ذهنشان ترسیم می کردند
غارت اماکن مخصوصا اماکن دولتی و موزه ها ادامه دارد ونیروهای امریکایی بی تفاوت نظاره گرند
واما وزارت نفت تحت کنترل اونهاست.
داشتم فکر میکردم اگر همچین اوضاعی برای ما بوجود بیاد چیه کار مکنیم خوب رفتن به بایگانی دانشکده فنی وبهم ریختن تمام نمرات پاک کردن تمام کامپیوتر ها  چه حالی میده.البته کارهای دیگه ای هم میشه کرد! ولی... که چی؟
(سرهنگ پلیس احمد عبدالرزاق سعید با مراجعه به نیروهای آمریکایی مستقر در اطراف هتل فلسطین در بغداد داوطلب شده است در بازگرداندن امنیت به شهر مشارکت کند)(BBC)

 

--------------------------------------------------------------------------------
یادش بخیر
دلم برای محمد سعید الصحاف تنگ شده الان معلوم نیست کجاست  در شدید ترین حملات امرکا چه امیدی  به مردم عراق میداد که حتی منم باورم شده بود.
(تلویزیون ما بیشتر از مقامات عراقی و حتی خود مردم عراق، ادعاها و بلوف های سعید الصحاف وزیر اطلاع رسانی و به قولی " تنها صدای حکومت عراق " باور کرده است. نکته آنجا بود که همه آنچه تلویزیون ما نشان می داد را دیگر تلویزیون ها – خصوصا عربی ها که در این جنگ واقعا سنگ تمام گذاشتند – نشان می دادند اما نوبت به شعاردادن علیه صدام ، پاره کردن عکس صدام و  شادی مردم و سربازان آمریکایی که می شد هیچ تصویری پخش نمی شد. )(شهرام شریف)

دکتر سحابی

مراسم سالگرد دکتر سحابی در حسینیه ارشاد دیروز برگزار شد.در مراسم  دکتر رفیعی مجری بودکه احمد صدر حاج سید جوادی و لطف ا... میثمی و سوسن شریعتی و محسن کدیور و در آخر عزت ا... سحابی سخنرانی کردند در آخر صحبتهای مهندس در مورد سرنوشت عراق و رابطه آن با ایران وهشدار در مورد انتصاب ژنرال جی گارنر  و پیامد های آن در منطقه و درخواست
برای وفاق ملی حول یک محور بود.او متذکر شد که چیز مشترکی که برای وفاق نیاز است نباید
مورد مناقشه باشد مثلا اسلام در حال حاضر بدلیل قرایت های مختلف از آن نمی تواند وحدت ساز باشد محور مشترک باید فارق از ایدیولوژی های موجود باشدوآن میتواند " ایران "باشد.


 ۱- خبر ایسنا
۲-مجید خویی در نجف ترور شد. خبر BBC 
۳- کامبیز کاهه ازاد شد.   سینا مطلبی  

تولد آرمین

دیروز تولد آرمین بود که تا امروز ادامه داشت. بچه ها  ترکیبی از هسته کرج و مسافرت کرمان بودند.
یه جورایی حال داد , یه خورده انرژی خالی کردم .بعد با یه سری از بچه ها از خونه ارمین تا میدان ونک پیاده اومدیم. من ۴:۳۰ صبح رسیدم خونه.